برنامه نويسي براي همه برنامه نويسي براي همه .

برنامه نويسي براي همه

آموزش الگوريتم وفلوچارت

بازي‌هايي كه با استفاده از Stencyl توسعه آموزش الگوريتم وفلوچارت مي‌دهيد، مي‌توانند در طيف گسترده‌اي از پلتفرم‌ها از جمله iOS و Android منتشر شوند، با اين حال، فقط مي‌توانيد با نسخه رايگان Stencyl در وب منتشر كنيد. با ارتقاء به طرح‌هاي Indie يا Studio، مي‌توانيد در تمام پلتفرم‌هاي موجود منتشر كنيد.

سه طرح: شروع (رايگان)، مستقل (99 دلار در سال)، استوديو (199 دلار در سال) در پلتفرم هايي مانند iOS، Android، indows، Mac، Linux، Flash، HTML5 منتشر كنيد سن 12+ برنامه نويسي را بكشيد و رها كنيد از Stencyl.com ديدن كنيد

18. Code Monster (نويسنده Crunchzilla) كد هيولا (نويسنده كرانچزيلا)

براي ورود به ليست نهايي، تصور كنيد كه توسط يك هيولاي كوچك بامزه برنامه نويسي به شما آموزش داده مي شود - چيزي كه بچه ها دوست دارند، درست آموزش الگوريتم وفلوچارت است؟ خوب، برنامه Code Master Crunchzilla دقيقاً اين كار را انجام مي دهد. شما از طريق يك سري دستورالعمل هدايت مي شويد كه در آنها كد جاوا اسكريپت را براي دستيابي به اثر دلخواه قابل مشاهده دستكاري مي كنيد.

Code Monster براي كودكان پيش از نوجواني طراحي شده است و بسيار ساده است كه مي توانيد آن را مستقيماً از مرورگر وب خود با وارد كردن يك URL كوتاه راه اندازي كنيد. نيازي به ثبت نام و تاييد گسترده نيست. علاوه بر اين، اين برنامه كاملاً رايگان است!

با وادار كردن كودكان به ويرايش متن مبتني بر جاوا اسكريپت، Code Monster به آنها كمك مي كند تا از سنين پايين حس و احساسي نسبت به نحو و ويژگي هاي زبان هاي برنامه نويسي داشته باشند.

يكي ديگر از مزاياي مفيد اين است كه شما به اتصال اينترنتي فعال براي آموزش الگوريتم وفلوچارت آن نياز نداريد – پس از بارگيري، مي توانيد اينترنت را خاموش كنيد و به هيچ وجه با مشكل مواجه نشويد. شايد بهترين وب سايت برنامه نويسي رايگان براي بچه ها زماني كه در جاده هستيد!

دسترسي رايگان سبك تدريس مبتني بر عمل و اثر با نحو ايرانيان سايبر جاوا اسكريپت آشنا شويد بر اساس مرورگر فقط هنگام بارگيري صفحه به اينترنت نياز دارد با هدف كودكان پيش از نوجوانيبرنامه نويسي رايانه به عنوان پايه اي براي دنياي فني كه فرزندان ما به تازگي وارد آن شده اند عمل مي كند. آموزش كدنويسي به فرزندانتان آنها را براي اين دنيا آماده مي كند و همچنين آنها را براي موفقيت آماده مي كند.

متأسفانه، سطح دستورالعمل هاي علوم رايانه اي كه در مدرسه ابلاغ مي شود، پايين و تقريباً ابتدايي است. بدتر از آن، نحوه آموزش كدنويسي در مدارس معمولاً بسيار خشك است و از محيط‌هاي مصنوعي استفاده مي‌كند كه شبيه به بازي‌ها هستند. در نتيجه، بسياري از كودكان علاقه خود را از دست آموزش الگوريتم وفلوچارت مي دهند، زيرا كاربرد واقعي مهارت هايي را كه به آنها آموزش داده مي شود، نمي بينند.

به همين دليل است كه بسياري از والدين موضوع را در دست گرفته و به فرزندان خود كدنويسي را آموزش مي دهند.

كد نويسي براي كودكان آنچه خواهيد آموخت: [پنهان كردن]  برنامه نويسي براي كودكان: راهنماي كامل چرا بچه ها بايد كدنويسي را ياد بگيرند؟چه زماني كودكان بايد كدنويسي را ياد بگيرند؟مباني كدنويسي كامپيوتريبهترين زبان هاي برنامه نويسي براي كودكان چگونه كدنويسي را به كودكان آموزش دهيم؟ برنامه‌نويسي وب‌سايت‌ها و برنامه‌ها براي كودكان برنامه نويسي براي كودكان زير 8 سال شماره 1) خراش #2) Code.org شماره 3) تينكر شماره 4) كدگذاري Osmo كدنويسي براي كودكان پيشرفته تر

شماره 1) CodeAcademy.com شماره 2) آكادمي خان شماره 3) بيت باكس شماره 4) CodeMoneky نتيجه خواندن توصيه مي شود برنامه نويسي براي كودكان: راهنماي كامل در اين راهنما، ما به شما نشان خواهيم داد كه چگونه اصول برنامه نويسي كامپيوتر را به كودكان آموزش دهيد، و چگونه اين موضوع را هيجان انگيز و مرتبط كنيد.

ما بر مهارت‌هاي دنياي واقعي مانند آزمايش يك وب‌سايت و استفاده از ماكروهاي اكسل تمركز خواهيم كرد، ابزارهايي كه به راحتي در هر رايانه خانگي در دسترس هستند. همچنين برخي از برنامه‌ها و وب‌سايت‌هاي رايگان را به شما نشان مي‌دهيم تا اصول اوليه را بياموزيد يا مهارت‌هاي فرزندانتان را به سطح بالاتري ببريد.

چرا بچه ها بايد كدنويسي را ياد بگيرند؟بياييد با الگوريتم وفلوچارت يك سوال اساسي شروع كنيم: چرا كودكان بايد كدنويسي را ياد بگيرند؟

دلايل متعددي در پشت اين موضوع وجود دارد، از قريب الوقوع ترين و كاربردي ترين آنها تا انتزاعي ترين و فلسفي ترين آنها. اين دلايل در زير آورده شده است:


برچسب: آموزش الگوريتم وفلوچارت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۸:۳۵ توسط:محمد قادري موضوع: نظرات (0)

آموزش الگوريتم وفلوچارت

15. CodeMonkey .CodeMonkey

CodeMonkey يك پلت فرم آموزشي آموزش الگوريتم وفلوچارت مبتني بر وب است كه هدف آن كودكان سطح K-8 است كه اصول و شيوه هاي كدنويسي را آموزش مي دهد. در اين پلتفرم برنامه‌هاي مختلفي گنجانده شده است كه به دوره‌هاي كوچك تقسيم مي‌شوند، كه هر كدام به يك سطح سني خاص ارائه مي‌شوند.

دوره‌هاي كدنويسي مبتني بر بلوك را براي جوان‌ترين دانش‌آموزان خواهيد يافت، كه سطح پيچيدگي آن با نمره دانش‌آموزان افزايش مي‌يابد. براي كلاس‌هاي 3 و بالاتر، برنامه‌نويسي مبتني بر متن معرفي شده است تا دانش‌آموزان طعم كدنويسي در دنياي واقعي را بچشند. اكثر دانش آموزان ارشد حتي طعم پايتون، يك زبان برنامه نويسي محبوب را مي چشند.

از آنجايي كه كل تجربه «بازي‌شده» است، دانش‌آموزان را فريب مي‌دهد و به آنها ياد مي‌دهد كه چگونه قبل از اينكه متوجه شوند چيزي ياد مي‌گيرند، كدنويسي كنند. براي معلمان، ويژگي هاي اضافي مانند مديريت آموزش الگوريتم وفلوچارت كلاس درس و طرح درس ارائه مي دهد.

CodeMonkey آزمايش‌هاي رايگان را براي سه طرح مختلف ارائه مي‌دهد كه شامل طرح مدرسه، طرح منطقه و برنامه بعد از مدرسه و اردو مي‌شود. به طور كلي، يك وب سايت برنامه نويسي رايگان عالي براي بچه ها كه برنامه نويسي را كاملاً از طريق گيميفيكيشن آموزش مي دهد!

خدمات پولي اما آزمايشي رايگان ارائه مي دهد يك نقل قول سفارشي با محدوده خود دريافت كنيد يادگيري گيميفي شده براي كودكان K-8 يادگيري مبتني بر بلوك، آموزش الگوريتم وفلوچارت مبتني بر متن و تجربه با پايتون از Codemonkey.com ديدن كنيد

16. تينكر.تينكر

Tynker كه توسط بيش از 60 ميليون كودك از سراسر جهان ايرانيان سايبر استفاده مي شود، يكي از پيشروترين پلتفرم هاي كدنويسي آنلاين براي كودكان است. بيش از 3700 ماژول به همراه بيش از 40 دوره متني و بلوكي را ارائه مي دهد.

با توجه به مقياس آن، جاي تعجب نيست كه Tynker دوره هاي كدنويسي خود را براي گروه هاي سني خاص سفارشي كرده است. براي سنين 5 تا 7 سال، مشكلات منطقي اساسي وجود دارد كه بايد حل شوند و اصول اوليه ياد بگيرند، در حالي كه كودكان 8 تا 13 ساله از كشيدن و رها كردن كدگذاري براي ساختن برنامه‌ها و بازي‌ها و كنترل روبات‌ها استفاده مي‌كنند. در نهايت، افراد بالاي 14 سال مي توانند به زبان هاي دنياي واقعي مانند پايتون و جاوا اسكريپت شيرجه بزنند.

همه دوره ها به گونه اي بازي مي شوند كه تجربه يادگيري براي آموزش الگوريتم وفلوچارت همه كودكان سرگرم كننده و جذاب باشد. پس از دريافت يك دوره آزمايشي رايگان براي بررسي محتواي پلت فرم، مي توانيد از طريق سه برنامه (سه ماهه، سالانه و مادام العمر) مشترك شويد. به طور كلي، يكي از بهترين وب سايت هاي برنامه نويسي رايگان براي بچه هايي كه مي خواهند پايتون و جاوا اسكريپت را ياد بگيرند.

سه رده سني: 5-7، 8-13، 14+برنامه مبتني بر وب با برنامه موجود در فروشگاه هاي اپل و اندرويدآزمايشي رايگان و سه برنامه: سه ماهه (20 دلار در ماه)، سالانه (10 دلار در ماه)، مادام العمر (240 دلار)محيط آموزشي گيميفي شده از Tynker.com ديدن كنيد

17. استنسيل

استنسيل

Stencyl پلتفرمي است كه به كاربران خود الگوريتم وفلوچارت اجازه مي دهد تا بدون نياز به نوشتن كد، بازي هاي خلاقانه و بديع بسازند. اين كار را از طريق يك ويژگي كشيدن و رها كردن انجام مي دهد كه در آن شما بايد بلوك هاي مناسب را به هم بچسبانيد تا برنامه كاري را كه مي خواهيد انجام دهد.

از آنجايي كه نيازي به دانستن هيچ زبان برنامه نويسي محبوبي نيست، Stencyl براي كودكان ۱۲ سال به بالا مناسب است كه مي‌خواهند اجازه دهند خلاقيت‌هايشان جريان پيدا كند و بازي‌اي بيابند كه فروشگاه‌هاي اپليكيشن را در اختيار بگيرد.


برچسب: آموزش الگوريتم وفلوچارت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۶:۰۰ توسط:محمد قادري موضوع: نظرات (0)