برنامه نويسي براي همه برنامه نويسي براي همه .

برنامه نويسي براي همه

خريد و فروش عمده باتري

مركز رابينسون خريد و فروش عمده باتري براي دانشمندان جوان

مركز رابينسون فرصت هاي يادگيري چالش برانگيز و سريع را براي كودكان و نوجوانان با استعداد فراهم مي كند. در مورد برنامه هاي آنها در مركز رابينسون براي محققان جوان بيشتر بدانيد.

مركز تحقيقات و آموزش هارينگ در آموزش فراگير

مركز تحقيقات و آموزش در آموزش فراگير هارينگ، واقع در محوطه دانشگاه، يك برنامه آموزشي در دوران كودكي است. براي بهبود زندگي كودكان داراي ناتواني هاي رشدي و ساير نيازهاي ويژه كار مي كند. تحت مدل فراگير آن، كودكان با و بدون معلوليت در كنار هم ياد مي گيرند.

براي جزئيات پذيرش، به واحد آموزش تجربي مركز هارينگ خريد و فروش عمده باتري مراجعه كنيد. به عنوان والدين، ما به اين فكر كرده ايم كه همه تلويزيون ها براي بچه ها مضر هستند. اما كارشناسان دريافته‌اند كه تماشاي تلويزيون مزايايي دارد اگر والدين با فرزندان خود تماشا كنند و در مورد آنچه كه تماشا مي‌كنند صحبت كنند.

وقتي صحبت از نمايش‌هاي آموزشي مانند خيابان كنجد مي‌شود، تماشاي همراه فرزندتان مي‌تواند به يادگيري بيشتر او كمك كند. بچه هاي جوان از بسياري از تعاملات رفت و برگشتي ياد مي گيرند. بنابراين، پرسيدن از فرزندتان در مورد آنچه كه تماشا مي كند (و پاسخ به سؤالات او) يادگيري را افزايش مي دهد.

اين مي تواند درست باشد حتي زماني كه نمايش آموزشي يا حتي خيلي خوب نيست. بسياري از نمايش‌ها از كليشه‌هايي مانند «دختر بور» يا «دختر بلوند گنگ» استفاده مي‌كنند. وقتي بچه‌ها ايرانيان سايبر به تنهايي تماشا مي‌كنند، احتمال بيشتري دارد كه اين ايده‌ها را درباره افراد واقعي بپذيرند.

 اما وقتي والدين با بچه‌هاي مدرسه‌اي تماشا خريد و فروش عمده باتري مي‌كنند و به اين كليشه‌ها اشاره مي‌كنند، به بچه‌ها ياد مي‌دهد كه آنها را زير سوال ببرند. اگر در يك برنامه ديديد كه شخصي در حال رفتار بد با شخص ديگري است، مكث را فشار دهيد. سپس از فرزندتان بپرسيد كه اگر ببيند كسي اينطور بد رفتار مي‌كند يا كسي با او بد رفتار مي‌كند چه مي‌كند.

شروع به تماشاي تلويزيون با هم در زماني كه بچه ها جوان هستند، تماشاي با هم را هم عادي و هم سرگرم كننده مي كند. همچنين سابقه اي ايجاد مي كند كه زمان نمايش صفحه چيزي است كه بچه ها و والدين به اشتراك مي گذارند. اين هنجار مي‌تواند با بزرگ‌تر شدن بچه‌ها ارزشمند باشد و ممكن است در مقابل والدين از بررسي آنچه كه تماشا مي‌كنند مقاومت كنند.

تماشاي تلويزيون با هم حتي مي تواند راهي براي ايجاد پيوند خانوادگي باشد. با پرسيدن سؤالات باز از بچه ها در مورد نمايش ("اگر اين اتفاق براي شما بيفتد چه مي كنيد؟") يا نظر دادن در مورد آنچه مي بينيد ("او نتوانست به والدينش بگويد، اما اميدوارم شما به ما بگوييد") والدين مي توانند تماشاي با هم را به زماني با كيفيت براي همه تبديل كنند.

كمتر مقاله كامل 6 دقيقه مطالعه

ما به‌عنوان والدين به اين فكر كرده‌ايم كه تماشاي خريد و فروش عمده باتري صفحه نمايش براي كودكان خردسال بد است - يا شايد اين يك شر اجتناب‌ناپذير است. ما احساس گناه مي كنيم كه به آنها اجازه مي دهيم آنچه را كه ما بيش از حد از آن مي ترسيم يا نوع اشتباه تلويزيون و ساير رسانه هاي الكترونيكي را تماشا كنند.

 اما شواهد زيادي وجود دارد كه نشان مي‌دهد اگر واقعاً همراه با كودك پيش‌دبستاني يا دبستاني خود تماشا مي‌كنيد، زمان تماشاي صفحه ممكن است چندان بد نباشد. برعكس، تا زماني كه شما يك شركت كننده فعال باشيد، مي تواند اثرات مفيد متعددي داشته باشد.

افزايش يادگيري از زمان نمايش صفحه

شلي پاسنيك، مدير مركز كودكان و فروش عمده باتري فناوري توضيح مي دهد كه يادگيري براي كودكان خردسال توسط تعاملات انساني انجام مي شود. او تيمي را رهبري مي كند كه مطالعه مي كند كه چگونه استفاده متفكرانه از فناوري مي تواند يادگيري را افزايش دهد.

 «آنچه بچه‌هاي جوان به آن نياز دارند، تجربيات زيادي است كه بر اساس اتفاقات ساخته شده‌اند، بنابراين يك كودك كاري انجام مي‌دهد و يك بزرگسال در پاسخ چيزي مي‌گويد. اين يك رفت و برگشت است،" او مي گويد. اين مهم است كه بچه ها بدانند كاري كه انجام مي دهند تأثير دارد. "و آنها پاسخي دريافت خواهند كرد."


برچسب: خريد و فروش عمده باتري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۰:۵۷ توسط:محمد قادري موضوع: نظرات (0)

خريد و فروش عمده باتري

تست هاي استاندارد شده تست هايي خريد و فروش عمده باتري هستند كه براي تناسب با مجموعه اي از استانداردهاي تست ايجاد مي شوند. اين آزمون ها به صورت استاندارد اجرا و نمره گذاري مي شوند و اغلب براي ارزيابي عملكرد كودكان در يك برنامه استفاده مي شوند.

انواع مختلف سيستم هاي ارزيابي كودك چيست؟

دو نوع مختلف سيستم ارزيابي وجود دارد. هر دو براي هدايت تصميمات در مورد رشد كودك و منابع برنامه استفاده مي شوند.

ابزارهاي ارزيابي كودك توسعه يافته توسط برنامه براي همسويي با فلسفه و برنامه درسي يك برنامه خاص توسعه يافته اند.

ابزارهاي منتشر شده ارزيابي كودك مورد تحقيق و آزمايش قرار گرفته اند و به عنوان يك منبع معتبر در ارزيابي رشد كودكان پذيرفته شده اند.

سيستم‌هاي ارزيابي زير كه توسط برنامه‌هاي آموزش و مراقبت اوليه در سراسر ايالت استفاده مي‌شوند، توسط دپارتمان آموزش و مراقبت اوليه ماساچوست توصيه شده و از طريق آن در دسترس هستند:

مربيان فرآيند سه مرحله اي COR را دنبال مي كنند: 1) خريد و فروش عمده باتري مشاهده و ثبت، 2) امتياز، با استفاده از OnlineCOR، و 3) گزارش يافته ها براي به اشتراك گذاشتن.آموزش استراتژي GOLD

اين استراتژي ارزيابي خود را حول 38 هدف است كه براي آموزش دوران كودكي مهم هستند.سيستم نمونه برداري كار ساختار سيستم به گونه اي است كه تركيبي از نمونه كارها و دستورالعمل ها و چك ليست هاي دانش آموز ارزشيابي را براي مربي ايجاد مي كند.

چگونه ارزيابي را در برنامه خود پياده مي كنيد؟فرآيند انتخاب ابزارهاي ارزيابي مناسب براي هر برنامه دوران كودكي متفاوت است. در زير چند دستورالعمل كلي براي اجراي ارزيابي در ايرانيان سايبر برنامه شما آورده شده است.

ارزشيابي با اهداف و رويكردهاي آموزشي همسو است. انواع مختلف ارزيابي اهداف متفاوتي دارند. مهم است كه ابتدا مشخص شود چه چيزي بايد اندازه گيري شود. سپس برنامه ارزيابي را پيدا كنيد كه به بهترين نحو آن اهداف را ارزيابي مي كند.

ارزياب كودك را مي شناسد. بزرگسالي خريد و فروش عمده باتري كه ارزيابي را انجام مي دهد بايد از قبل رابطه اي با كودك داشته باشد. در حالت ايده آل، ارزياب، مربي است.

ارزيابي "معتبر" است. ارزيابي بايد در شرايط عادي كودك انجام شود. ارزيابي بايد روابط و تجربيات روزمره را منعكس كند. بايد در زمينه ها و محيط هاي آشنا (مانند كلاس درس) انجام شود.

مشاهدات مداوم و متنوع است. براي يك ارزيابي جامع، مشاهدات بايد در انواع فعاليت هاي كودكان انجام شود و به منظور مشاهده كامل پيشرفت كودك، مداوم باشد.

ارزيابي يك چرخه است. اگرچه روش هاي خاص خريد و فروش عمده باتري براي ابزارهاي ارزيابي متفاوت است، اما اين فرآيند چرخه اي است. اين چرخه به مربيان اجازه مي دهد تا تغييراتي در برنامه درسي خود ايجاد كنند تا در برنامه خود به كودكان خدمات بهتري ارائه دهند. چرخه به شرح زير است: اين دانشگاه فرصت هاي منحصر به فردي را براي كودكان در هر سن و علاقه اي فراهم مي كند.

برنامه هاي جوانان و نوجوانان دانشگاه واشنگتن براي دانش آموزاني است كه دوست دارند در طول سال ياد بگيرند. از كدنويسي و نوشتن تا همه چيز در اين بين، انواع دوره هاي جالب STEM و علوم انساني را براي انتخاب در طول سال كاوش كنيد. اشتياق را پرورش دهيد،

 علاقه جديدي را كشف كنيد و حتي براي دانشگاه آماده شويد. برنامه ها براي دانش آموزان از پيش دبستاني تا دبيرستان در دسترس است. براي كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام براي فرصت هاي آينده، از برنامه هاي جوانان و نوجوانان دانشگاه واشنگتن بازديد كنيد.

مدرسه جنگلي Fiddleheads: پيش دبستاني طبيعت

كوچولوي خود را در يك برنامه دوران كودكي مبتني بر فروش عمده باتري طبيعت در باغ گياه شناسي دانشگاه واشنگتن ثبت نام كنيد. فيدلهدز كه در درختكاري پارك شهر واشنگتن در سطح ملي قرار دارد، كشف، پرسش و آزمايش را از طريق يادگيري و بازي مشاركتي تشويق مي كند. درباره اين برنامه از جمله نحوه ثبت نام در مدرسه جنگل Fiddleheads بيشتر بدانيد.


برچسب: خريد و فروش عمده باتري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۸:۳۷ توسط:محمد قادري موضوع: نظرات (0)

آموزش برنامه نويسي

يك مطالعه توسط موسسه جهاني مك كينزي نشان آموزش برنامه نويسي مي دهد كه در شيلي، 3.2 ميليون شغل مي تواند با سيستم هاي خودكار در 20 سال آينده جايگزين شود. در كشورهاي توسعه يافته تر مانند ايالات متحده، تأثير اتوماسيون 46 درصد از اشتغال فعلي خواهد بود. اما در مكزيك، گزارش مك كينزي تخمين مي‌زند.

 كه ربات‌ها و نرم‌افزارها مي‌توانند 52 درصد از كارهاي موجود در آن كشور را انجام دهند، در حالي كه در پرو، اين درصد به 53 درصد، در برزيل 50 درصد و در آرژانتين به 48 درصد مي‌رسد. در مورد شيلي، اين گزارش تخمين مي‌زند كه خرده‌فروشي و بازرگاني به طور كلي 9 ميليارد دلار در دستمزد صرفه‌جويي مي‌كند، اگر 51 درصد از مشاغلي كه پتانسيل خودكار شدن را دارند، جايگزين شوند. صنايع توليدي 6 ميليارد دلار و بخش اداري و دولتي 10 ميليارد دلار در دستمزد صرفه جويي خواهند كرد. در سطح ملي، پس انداز دستمزدها 41 ميليارد آموزش برنامه نويسي دلار آمريكا خواهد بود.

سرعت جايگزيني نيروي انساني توسط سيستم هاي خودكار نيز تحت تأثير جمعيت شناسي است. از يك سو، پيش بيني مي شود كه تا سال 2050، بيش از يك سوم جمعيت جهان بالاي 50 سال سن داشته باشند، شاخصي كه تنها 17.5 درصد از جمعيت جهان را در سال 1950 پوشش مي دهد. از سوي ديگر، طبق گزارش هاي منتشر شده در تجزيه و تحليل، افراد بالاي 50 سال در هنگام انجام وظايف پيچيده مربوط به فناوري داراي محدوديت هايي هستند.

 كه تا حد زيادي توسط افراد در سنين پايين تر پيشي گرفته است. اين با مطالعاتي آموزش برنامه نويسي مطابقت دارد كه به اين نتيجه مي‌رسند كه هر چه جمعيت يك كشور مسن‌تر باشد، سرعت پذيرش سيستم‌هاي خودكار بيشتر مي‌شود. دومي توضيح مي دهد كه چرا، به صورت نسبي، كشورهايي مانند ايالات متحده و بريتانيا از آلمان، ژاپن و كره جنوبي در رباتيك صنعتي عقب هستند.

در اين كار، از جمله موارد ديگر، ما به دنبال پيوند دادن اثر پيشرفت در اجراي الگوريتم‌ها به عنوان مجريان توابع تكراري در محل كار هستيم كه تعداد قابل‌توجهي از مشاغل و كساني را كه در آن‌ها كار مي‌كنند كنار گذاشته مي‌شود. جهان. بنابراين مشاغلي مانند حسابدار، منشي، صندوقدار، راننده كاميون و اتوبوس، كارگران انبار و مربيان در حوزه هاي مختلف اولين كساني هستند كه شغل مربوطه خود را از دست مي دهند.

 ساير حرفه‌ها مانند پزشكان، مهندسان، آموزش برنامه نويسي معماران و محققان كمتر امكان‌پذير هستند كه خودكار شوند. با اين حال، انواع خاصي از عملكردهاي اين متخصصان نيز وجود ايرانيان سايبر خواهد داشت كه خودكار خواهند شد. در اين زمينه، داشتن آموزش كافي در زمينه فناوري اطلاعات براي رقابت در دنياي آينده مهم است، زيرا در آينده، دو دسته شغلي اصلي وجود خواهد داشت: يا شما بسيار متخصص هستيد يا بايد خود را وقف شغلي كنيد. حوزه خدماتي مانند باغباني يا تحويل.

نتيجه گيري

در پايان اين بررسي، و پس از مطالعه و تجزيه و تحليل تعداد زيادي از مقالات، كه ده ها مورد از آنها با بررسي هاي ديگر مطابقت دارد، نويسنده، به عنوان يك مهندس علوم كامپيوتر، خاطرنشان مي كند كه تحقيقات از يك طرف بر روي دو موضوع جداگانه انجام مي شود. پياده سازي هاي مختلف كامپيوتري كه توسط مهندسان كامپيوتر و از سوي ديگر مربيان توسعه يافته اند، باعث شده است كه در كشورهايي كه آموزش تفكر محاسباتي اجرا شده يا در مرحله اجرا قرار دارد، كمبود معلمان آموزش ديده در زمينه كامپيوتر وجود داشته باشد.

 علم براي انجام چنين وظيفه عظيمي است، و در جايي كه وجود دارد، آنها كاملاً ناكافي هستند. مفهوم تفكر محاسباتي و مهارت‌هايي كه آن را تشكيل مي‌دهند هنوز در آموزش مورد بحث است، در حالي كه علوم كامپيوتر برنامه‌هاي متعددي را منتشر مي‌كند كه مربيان آن‌ها را درك نمي‌كنند يا ابزار لازم براي انتقال اين دانش به نسل‌هاي جديد را از طريق سيستم آموزشي ندارند.

در بررسي هاي تجزيه و تحليل و مقايسه Shute و همكاران. (2017)، مورنو-لئون و همكاران. (2018)، هسو و همكاران. (2019)، لي و همكاران. (2020)، تانگ و همكاران. (2020)، كايت و همكاران. (2021)، و Ogegbo و Ramnarain (2021)، در ميان ديگران، تصادفي يافت شد كه تمام مقالات به عنوان مرجع اوليه (Wing, 2006) از جايي كه مفهوم تفكر محاسباتي و مهارت هاي آن براي اولين بار ذكر و تعريف شد.

پس از آن، تصادفاتي وجود دارد كه بين محققان در مورد برنامه نويسي مهارت هايي كه تفكر محاسباتي را تعريف مي كنند، اتفاق نظر وجود ندارد و در نهايت، همه ما موافقيم كه تفكر محاسباتي مهارت اساسي قرن بيست و يكم است. در مورد تفاوت هاي بين مرورها، آنها نسبتاً سطحي هستند، برخي زمان بيشتري را صرف تحقيقات كيفي مي كنند و برخي ديگر براي تجزيه و تحليل كمي. پژوهشي به صورت اكتشافي، اما تفاوت معني داري مشهود نيست.


برچسب: آموزش برنامه نويسي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۶:۴۱ توسط:محمد قادري موضوع: نظرات (0)

آموزش برنامه نويسي كودكان

معايب:پردازش كندكمبود انعطاف پذيري روه آموزش برنامه نويسي كودكان سني پيشنهادي: 5+پلتفرم مورد نياز: Windows، Mac OS، UNIX.  وب سايت:  وبيشماره 9) آليس

Alice يك ابزار رايگان سه بعدي است كه براي آموزش مفاهيم برنامه نويسي شي گرا طراحي شده است. براي بچه ها، مي تواند يك راه عالي براي ايجاد بازي يا انيميشن به عنوان Alic باشدe به آنها اجازه مي دهد تا صحنه ها، مدل هاي سه بعدي و حركات دوربين را با استفاده از رويكرد بلوك هاي ساختمان برنامه ريزي كنند.

علاوه بر موارد فوق، دكمه پخش آسان و رابط كشيدن و رها كردن آليس يادگيري زبان برنامه نويسي را براي كودكان بسيار آسان مي كند. به طور كلي، آليس يك راه عالي براي كودكان براي يادگيري كدنويسي در يك محيط بصري مبتني بر بلوك است.

ويژگي ها: برنامه نويسي شي گرا، كدگذاري drag-n-drop، محيط بصري مبتني بر بلوك و غيره.

معايب:سطح بالايي از تاخير در مقايسه با ساير زبان هاي برنامه نويسي.بدون تبديل به exe گروه سني پيشنهادي: 10+پلتفرم مورد نياز: سيستم عامل مك، ويندوز، آموزش برنامه نويسي كودكان لينوكس.وب سايت: آليس نتيجه

همه زبان‌هاي برنامه‌نويسي بچه‌ها كه در بالا ذكر شده‌اند، جوانب مثبت و منفي دارند. بنابراين، بهترين زبان برنامه نويسي براي كودكان بر اساس ترجيحات فردي كودك متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال، جاوا انتخاب خوبي براي تشويق كودكان به شروع برنامه نويسي است، زيرا Minecraft، يك بازي محبوب در بين بچه ها، با استفاده از زبان برنامه نويسي جاوا توسعه يافته است. هنگامي كه بچه ها براي يادگيري جاوا انگيزه پيدا كردند، مي توانيد به آنها ياد دهيد كه چگونه از منطق در كدنويسي استفاده كنند و چندين مشكل را با استفاده از زبان برنامه نويسي جاوا حل كنند.

از سوي ديگر، سوئيفت براي آموزش برنامه نويسي به كودكان با ايرانيان سايبر استفاده از زبان برنامه نويسي كه نياز به حداقل كدنويسي دارد و داراي ويژگي هاي پيشرفته است، گزينه خوبي است. ++C مي تواند راهي عالي براي آموزش به بچه ها باشد كه چگونه برنامه هاي كاربردي براي ويندوز ايجاد كنند.

از اسكرچ مي‌توان براي ايجاد پايه‌اي محكم براي يادگيري نحوه كدنويسي براي كودكان استفاده كرد، در حالي كه Blockly مي‌تواند براي فراهم كردن محيطي قوي براي يادگيري برنامه‌نويسي براي كودكان بالاي 10 سال ايده‌آل باشد، زيرا به آنها اجازه مي‌دهد زبان برنامه‌نويسي را به سرعت آموزش برنامه نويسي كودكان تغيير دهند.

ادامه مطلب =>> زبان هاي برنامه نويسي كاربردي برتر را مرور و مقايسه كنيدفرآيند بررسي ما

نويسندگان ما بيش از 8 ساعت را صرف تحقيق در مورد بهترين زبان هاي برنامه نويسي براي بچه ها كرده اند كه بالاترين امتياز را در سايت هاي بررسي دارند. براي رسيدن به ليست نهايي بهترين زبان هاي برنامه نويسي كودكان، آنها 12 زبان برنامه نويسي مختلف را در نظر گرفته و بررسي كرده اند و بيش از 15 بررسي از كاربران و كارشناسان را خوانده اند. اين تحقيق در واقع توصيه هاي ما را قابل اعتماد آموزش برنامه نويسي كودكان مي كند.

 فناوري در حال متحول كردن همه جنبه هاي زندگي ما است. هميشه برخي از نوآوري ها يا پيشرفت هاي جديد در دنياي فناوري وجود دارد كه بر ما تأثير مي گذارد. چه يك بازي ويديويي محبوب باشد يا يك ابزار جديد، همه جا درباره آن مي شنويم. بنابراين جاي تعجب نيست كه كودكان روز به روز بيشتر به برنامه نويسي علاقه مند مي شوند – زيرا اين پايه و اساس تمام فناوري هايي است كه امروز داريم.

براي بچه هايي كه از سنين جواني به كامپيوتر و نحوه كارشان علاقه دارند، آشنايي با كدنويسي مي تواند راهي عالي براي پرورش تفكر انتقادي باشد. يادگيري يك زبان برنامه نويسي از طريق كلاس هاي كدنويسي يا خودآموزي مي تواند آنها را به مهارت هاي ارزشمندي مجهز كند كه مي توانند براي ساخت بازي هاي ويدئويي، برنامه هاي كامپيوتري و شايد روزي از آنها در حرفه خود استفاده كنند.

اگر كودكي با فناوري داريد كه به برنامه نويسي علاقه مند برنامه نويسي كودكان است، در اينجا نكاتي در مورد نحوه انتخاب يك زبان برنامه نويسي براي كودكان و هفت گزينه برتر وجود دارد.

زبان هاي برنامه نويسي براي كودكان 7 بهترين زبان برنامه نويسي براي كودكان


برچسب: آموزش برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۱:۴۳ توسط:محمد قادري موضوع: نظرات (0)

آموزش برنامه نويسي كودكان

پلتفرم مورد نياز: ويندوز، سيستم عامل آموزش برنامه نويسي كودكان مك، لينوكس.وب سايت: Scratchشماره 5) بلوكيبلوكي

Blockly كه رقيب مستقيم Scratch است، كد را به همان روش قبلي توسعه مي دهد، يعني از همان بلوك هاي ساختماني به هم پيوسته براي اهداف توسعه استفاده مي كند. اين عملكرد زبان برنامه‌نويسي بلوك بصري Blockly، تسلط بر كد را براي بچه‌ها آسان‌تر مي‌كند.

Blockly كه براي كودكان ده ساله يا بزرگتر طراحي شده است، اجازه مي دهد تا زبان هاي برنامه نويسي را در لحظه تغيير دهيد. علاوه بر اين، آن ستون فقرات Android App Inventor است. به طور كلي، Blockly براي كودكان بالاي 10 سال محيطي قوي براي يادگيري برنامه نويسي يا نحوه كدنويسي فراهم مي كند.

ويژگي‌ها: از بلوك‌هاي ساختماني به هم پيوسته استفاده مي‌كند، مي‌تواند كد را در چندين زبان برنامه‌نويسي مختلف توليد كند، كد در كنار صفحه كدنويس قابل مشاهده است، توانايي تغيير زبان برنامه‌نويسي در لحظه، ستون فقرات براي Android App Inventor، ايده‌آل براي آموزش كدنويسي به آموزش برنامه نويسي كودكان همه بچه‌ها سن و غيره

معايب:عملكرد محدود فراتر از كدنويسي اوليه. به كاربران اجازه ايجاد بلوك هاي سفارشي را نمي دهد. گروه سني پيشنهادي: 10+

پلتفرم مورد نياز: ويندوز، سيستم عامل مك، لينوكس. وب سايت: بلوكي  شماره 6) پايتون پايتون

يكي از ساده‌ترين زبان‌هاي كدنويسي براي يادگيري، پايتون براي عملياتي شدن تنها به چند خط كد نياز دارد. اين بدان معني است كه حتي براي مبتديان، مانند بچه ها، يادگيري نحوه ايجاد برنامه ها يا برنامه هاي كاربردي با استفاده از پايتون نسبتا آسان است.

Python كه در زمينه هاي بسيار پيشرفته مانند هوش ايرانيان سايبر مصنوعي و امنيت سايبري استفاده مي شود، يك زبان برنامه نويسي فوق العاده همه كاره است و مي توان از آن براي ايجاد پروژه هاي محاسباتي آموزش برنامه نويسي كودكان عددي و علمي، چارچوب هاي وب و بازي هاي ويدئويي استفاده كرد.

ويژگي ها: سينتكس بدون عارضه، جعبه ابزار Pygame، كتاب ها و آموزش هاي مبتدي، زبان برنامه نويسي همه كاره و غيره.

معايب:تمرين منظم و مداوم براي يادگيري زبان مورد نياز است. توسط iOS يا Android پشتيباني نمي شود. گروه سني پيشنهادي: 10-18 پلتفرم مورد نياز: سيستم عامل مك، ويندوز، لينوكس. وب سايت: پايتون  شماره 7) جاوا اسكريپت جاوا اسكريپت

يك زبان برنامه نويسي رويه اي و شي گرا، جاوا اسكريپت در تمام مرورگرهاي وب بومي است. به‌علاوه، براي برنامه‌هاي روبه‌روي مشتري يا جلويي استفاده مي‌شود. اين آموزش برنامه نويسي كودكان بدان معني است كه رايانه كاربر جايي است كه اقدامات جاوا اسكريپت اجرا مي شود.

كودكاني كه به اين زبان برنامه نويسي تسلط دارند مي توانند اسناد ساده موجود در وب را به بازي ها و برنامه هاي كاربردي كاربر پسند تبديل كنند. اين زبان برنامه نويسي براي بچه هايي كه قبلاً تجربه كدنويسي در زبان برنامه نويسي پايتون يا اسكرچ را دارند، بهترين است. به طور كلي، جاوا اسكريپت يك زبان عالي براي كودكان براي يادگيري كدنويسي مبتني بر متن است.

ويژگي ها: زبان برنامه نويسي OOP و رويه اي، سبك وزن، حساس به حروف بزرگ، فناوري سمت مشتري، اعتبارسنجي ورودي كاربر، مبتني بر مفسر، بيانيه كنترل، مديريت رويداد و غيره.

معايب:عدم وجود امكانات رفع اشكال  تابع Bitwise كند. گروه سني پيشنهادي: 10-12 پلتفرم مورد نياز: ويندوز، سيستم عامل مك، لينوكس. وب سايت: جاوا اسكريپت  شماره 8) ياقوت سرخ ياقوت سرخ

يك زبان برنامه نويسي شي گرا، روبي يك زبان برنامه نويسي براي بچه ها با نحو واضح است.

Ruby يك زبان برنامه نويسي است كه از فلسفه اصل كمترين شگفتي (POLA) پيروي مي كند، به گونه اي طراحي شده است كه كدنويسي را تا حد امكان ساده و بدون پيچيدگي مي كند. برنامه نويسي كودكان اين زبان برنامه نويسي طبيعي، سازگار و به راحتي قابل يادآوري است.

ويژگي‌ها: شي گرا، حساس به حروف كوچك، انعطاف‌پذيري، روش‌هاي تك‌تن، ويژگي‌هاي بياني، قراردادهاي نام‌گذاري، ميكس‌ها، جداكننده‌هاي بيانيه، تايپ پويا، تايپ اردك، قابل حمل، مديريت استثنا و غيره.


برچسب: آموزش برنامه نويسي كودكان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۹:۲۵ توسط:محمد قادري موضوع: نظرات (0)